Przypadający 1 czerwca, Dzień Bez Alkoholu był i pozostaje dobrym momentem na przyjrzenie się trendowi NoLo, który w ostatnich latach przybiera na sile. „No alko Low alko” wpisuje się w nowoczesny styl życia, uwzględniający m. in. zdrowe jedzenie czy regularną aktywność fizyczną.
Zmieniają się styl życia i preferencje konsumentów, którzy coraz częściej poszukują alternatyw dla tradycyjnych napojów alkoholowych, uwielbiają nowości i szukają napojów bezalkoholowych lub niskoalkoholowych. Trzeźwe podejście do alkoholu, który powinien być spożywany z rozsądkiem i tylko przez osoby pełnoletnie, jest promowane również przez samą branżę alkoholową.
Na przykład Carlsberg Polska stawia sobie sobie za cel „ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Oczywiście, jako jeden z liderów branży chcemy się rozwijać w sposób zrównoważony i społecznie odpowiedzialny. Przypomnę, że to właśnie branża piwna zapoczątkowała trend NoLo, a swoim portfelem produktów bezalkoholowych i niskoalkoholowych mocno wspiera jego rozwój – komentuje Agata Koppa, dyrektorka ESG, Carlsberg Polska.
Edukacja konsumentów. Wybór zaczyna się od decyzji. Dlatego najwięksi gracze na rynku piwa stawiają na aktywną edukację nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zawierane są partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, a kampanie marketingowe skupiają się na edukacji konsumentów czym jest odpowiedzialne podejście do alkoholu.
Dodaj komentarz