Za nami 4. edycja programu społeczno-edukacyjnego „Trzeźwo myślę”. Przez całe lato firma Carlsberg Polska przekonywała do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, bezpiecznego podróżowania i wypoczynku. Wakacje minęły, lecz porady oraz wskazówki tegorocznych ambasadorów akcji – ratownika wodnego, ratownika medycznego, przewodnika wysokogórskiego i zawodowego kierowcy – dotyczące rozważnego zachowania na drodze, w górach czy nad wodą pozostają aktualne.
To była wyjątkowa edycja, głównie za sprawą ambasadorów i ich wiedzy. W tym roku program „Trzeźwo myślę” wspierali: Joanna Stępińska – wysokogórski przewodnik tatrzański SWPT, Marcin Borkowski – ratownik medyczny i mistrz Europy w ratownictwie medycznym, Tomasz Draczyński – ratownik wodny OSP Ratownictwo Wodne – Warszawa i Iwona Blecharczyk „Trucking Girl” – zawodowy kierowca transportu wielkogabarytowego.
– Głównym założeniem programu „Trzeźwo myślę” jest pokazanie, że potrzeba trzeźwego, czyli rozsądnego myślenia odnosi się zarówno do konsumpcji alkoholu, jak i wielu innych sytuacji w codziennym życiu. W tegorocznej edycji podjęliśmy temat odpowiedzialności za siebie i innych podczas wakacji, zwłaszcza bezpieczeństwa nad wodą, w górach oraz podczas podróży. W sytuacji, gdy większość Polaków zdecydowała się spędzić urlop w kraju, co oznaczało wzmożony ruch na drogach czy górskich szlakach, wiedza i doświadczenie naszych ambasadorów były bezcenne – mówi Małgorzata Janikowska, koordynator akcji „Trzeźwo myślę” z ramienia Carlsberg Polska.
Działania w ramach 4. edycji programu obejmowały m. in. przygotowanie cyklu materiałów poradnikowych w postaci filmów, infografik i tekstów, dotyczących bezpieczeństwa nad wodą, w górach i na drodze, a także serię audycji w radiu internetowym poświęconych trzeźwemu myśleniu podczas letniego wypoczynku. Publikowane materiały cieszyły się dużym zainteresowaniem mediów i odbiorców. Wideo „I love life – I drive sober” na kanale „Trucking Girl” Iwony Blecharczyk obejrzało już ponad 70 tysięcy internautów. Dobór ambasadorów – autorytetów w swoich dziedzinach przełożył się na wysoką wartość merytoryczną oraz wiarygodność przekazów.
– Efekt medialny przekroczył nasze oczekiwania. Duża w tym zasługa ambasadorów, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem, co przyniosło wysoką efektywność działań i szerokie dotarcie do odbiorców. Poruszaliśmy ważne tematy, które stawały się pretekstem do dyskusji i źródłem spontanicznych reakcji. Podczas jednej z audycji do studia zadzwonił słuchacz, który 20 lat temu skoczył do wody i złamał kręgosłup. Opowiedział swoją historię i podkreślał, jak ważne jest edukowanie społeczeństwa na temat bezpiecznego zachowania nad wodą – podsumowuje Małgorzata Janikowska. – Pamiętajmy, że rolą ratowników jest nie tylko udzielanie pomocy, ale także zapobieganie niebezpiecznym zdarzeniom, a nasza kampania ich w tym wspierała – podkreśla przedstawicielka Carlsberg Polska.
Program „Trzeźwo myślę” wspiera realizację jednego z czterech celów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, czyli ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Za koncepcję i realizację 4. edycji projektu odpowiadała agencja ConTrust Communication.
Więcej informacji o programie „Trzeźwo myślę” dostępne na www.carlsbergpolska.pl.
Dodaj komentarz