Tylko 1/3 badanych pracujących Polaków przyznaje, że pracodawca poinformował ich o firmowych zasadach aktywności w mediach społecznościowych. Oczywiście, istnienie takich zasad nie oznacza kontroli firm nad prywatnymi kontami ich pracowników.
Z badania Pracuj.pl wynika jednak, że ¼ respondentów posiadając prywatne konto w portalach społecznościowych, podaje tam informacje o swoim obecnym miejscu pracy, a zatem duża część z nich robi to w zgodzie z własnym wyczuciem i zasadami. Na szczęście dla pracodawców, 62% osób wskazuje, że korzystając z tych mediów, zwracają oni uwagę, czy nie ujawniają informacji mogących negatywnie odbić się na ich pracy lub wizerunku pracodawcy.
Najważniejsze informacje:
- 26% badanych podaje informacje o swoim miejscu pracy w mediach społecznościowych.
- Powściągliwość częściej wykazują kobiety – 41% z nich nie podaje informacji o miejscu pracy we wskazanych portalach.
- Najczęściej w social mediach o pracy wspominają osoby z grupy wiekowej 35-44 lata (31%).
- 62% osób zwraca uwagę, czy nie ujawniają informacji mogących negatywnie odbić się na wizerunku pracodawcy.
- Tylko 32% respondentów deklaruje, że zostali oni poinformowani co do firmowych zasad aktywności w mediach społecznościowych.
Skorzystaj z komentarza audio Anny Goreń, starszej specjalistki PR i CSR w Pracuj.pl [KLIKNIJ]
Fot. Pracuj.pl
Dodaj komentarz