To już oficjalna wiadomość. PKN Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press, jedno z największych na polskim rynku mediów.
Dotychczas wchodziło ono w skład niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau, który przez lata obecności w Polsce skupił w swoich rękach ponad 120 regionalnych dzienników (wśród nich „Głos Wielkopolski”) i tygodników. Zdaniem Daniela Obajtka, prezesa PKN Orlen, – Dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data.
„Do zawarcia umowy przedwstępnej – pisze „Głos Wielkopolski” – na nabycie od HKM GmbH 100 procent udziału w spółce Polska Press doszło 7 grudnia. Obie strony poinformowały, że umowa kupna udziałów obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny. Aby transakcja mogła zostać sfinalizowana, potrzeba zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który ma 30 dni na wydanie stosownej decyzji.
Według portalu Press.pl, „tytuły Polska Press przejęte przez PKN Orlen staną się kolejną tubą propagandową władzy, a w redakcjach należących do grupy można spodziewać się szybkiej wymiany redaktorów naczelnych.”
Dodaj komentarz