W Campusie Google, jury II edycji SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE – spośród finałowej dziesiatki startupów, wyłoniło zwycięzcę – projekt eDrop Jakuba Świerka. Inteligentny gadżet-urządzenie pomaga użytkownikom na co dzień korzystać
z wody w sposób bardziej świadomy i racjonalny.
Rywalizował on nie tylko z projektami Polaków. W tym roku do konkursu stanęli przedstawiciele także innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Formułę konkursu stworzył jeden z najważniejszych amerykańskich think tanków edukacyjnych z obszaru nowych technologii, Singularity University (SU) z San Francisco – inkubator biznesowy, przygotowujący najzdolniejszych światowych liderów do sprostania globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata.
– Do finału wyłoniliśmy 10 startupów o ogromnym potencjale, które zgodnie z filozofią Singularity University – Make the World a Better Place – w ciągu 10 lat mogą zmienić życie miliarda ludzi. To potężne wyzwanie, ale takie startupy udało nam się znaleźć – mówi Jowita Michalska, CEO Fundacji Digital University, organizatora konkursu, wyłącznego przedstawiciela Singularity University w Polsce. Razem z Sebastianem Kulczykiem z InCredibles nagrodziliśmy projekt eDrop, ponieważ odpowiada na rozwiązanie problemu, jakim jest nadmierne zużycie wody. Nie tylko w Polsce zaczyna być to gigantycznym problemem, w wielu krajach świata również. Niewiele się mówi o tym, że w Polsce poziom wód gruntowych jest na poziomie wód gruntowych Egiptu.
Grafika: www.su.org/gic/poland-2019/
Dodaj komentarz