
65% przebadanych specjalistek i specjalistów IT uważa, że umiejętności miękkie ułatwiają rozwój zawodowy, ale jednocześnie wiele osób wciąż nie postrzega ich jako skutecznej ochrony przed ekspansją AI.
Obszerny raport na temat stanu kompetencji miękkich w polskiej branży IT, autorstwa theprotocol.it i Pracuj.pl, pokazuje, jak specjaliści oceniają swoje zdolności interpersonalne, w jaki sposób wpływają one na ich kariery oraz jakie wyzwania wiążą się z ich rozwojem. Oto pięć kluczowych wniosków z badania przeprowadzonego wśród 710 pracowników sektora technologii:
· 2/3 pracowników IT sądzi, że posiadanie rozwiniętych kompetencji miękkich pomaga w rozwoju kariery.
· Spośród kompetencji miękkich specjaliści IT najwyżej oceniają swoją umiejętność pracy w zespole (4 na 5 punktów).
· 46% specjalistów IT wskazało, że negocjowanie warunków zatrudnienia na etapie rekrutacji, w tym wynagrodzenia, wiąże się dla nich ze stresem.
· Zaledwie 1 na 3 pracowników IT widzi rozwój kompetencji miękkich jako sposób na obronę przed skutkami szybkiej ekspansji AI.
Branża IT stoi przed wyzwaniem – jak systemowo rozwijać indywidualne umiejętności społeczne i interpersonalne, by budować konkurencyjność całych organizacji, a w konsekwencji i sektora? Jak wynika z raportu, specjalistki i specjaliści IT mają problem z oceną i nazwaniem swoich kompetencji miękkich, co w istotny sposób wpływa na proces rekrutacji: kiedy jedna strona oczekuje czegoś, co drugiej trudno rozpoznać, cała komunikacja w rekrutacji może natrafić na spore trudności.
Badanie theprotocol.it i Pracuj.pl „Kompetencje miękkie w pracy i rekrutacji IT” pokazuje, że pracodawcy niedostatecznie podkreślają w swoich ofertach znaczenie tych umiejętności dla budowania przewagi konkurencyjnej firm.
Pobierz raport „Kompetencje miękkie w pracy i rekrutacji IT”
Fot. https://media.theprotocol.it/388044-sami-o-sobie-kompetencje-miekkie-wedlug-specjalistow-it-wyniki-raportu-pracujpl-i-theprotocolit
Dodaj komentarz