Takie utrudnienie czeka na studentów i wykładowców z wydziałów usytuowanych na kampusie Morasko.
Powstały jako alternatywa metra, Poznański Szybki Tramwaj (PST) jest bezkolizyjną trasą tramwajową. Na nią składa się ośmiokilometrowy odcinek od przystanku Dworzec Zachodni do osiedla Jana III Sobieskiego. Po prawie 25 latach eksploatacji, to będzie pierwszy kompleksowy remont.
Modernizacja trasy planowo rozpocznie się w czerwcu, jednak dokładny termin zależy od oddania do użytku nowej trasy tramwajowej na Naramowice. Jest to związane z tym, że odcinek PST od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego zostanie kompletnie wyłączony z eksploatacji, a zamiast tramwajów będą kursować autobusy. Jak zaznaczył wiceprezydent Poznania Mariusz Wiśniewski w wypowiedzi portalu Transport Publiczny, takie rozwiązanie odnośnie do daty rozpoczęcia prac jest uczciwe wobec pasażerów. Tym bardziej że będzie możliwość prowadzenia linii autobusowych w powiązaniu z trasą naramowicką.
Planuje się, że prace będą trwały około sześciu miesięcy. W tym czasie zostaną wymienione torowisko kolejowe, krawędzi peronów, oświetlenie. Również przewiduje się przebudowa pętli Sobieskiego. Modernizacja PST zostanie dofinansowana z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu.
Fot. ilustracyjna Erik Witsoe, www.unsplash.com
Dodaj komentarz