Cyfryzacja i nowe technologie kształtują współczesny rynek pracy – Polacy w 2024 roku coraz częściej dostrzegali znaczenie kompetencji cyfrowych w pracy. Serwis Pracuj.pl po raz kolejny uhonorowany został tytułem Top Marka HR w rankingu „Press”.
W minionym roku poszukujący pracy oczekiwali lepszych doświadczeń w procesach rekrutacyjnych, a ich brak często zniechęcał nie tylko do ponownego aplikowania, ale też do korzystania z usług danej firmy. Ten rok przyniósł też dyskusję na temat różnych pokoleń, które coraz częściej spotykały się na rynku pracy, skłaniając pracodawców do szukania nowego podejścia do potrzeb każdego z nich.
Wzrosło znaczenie kompetencji cyfrowych w rozwoju kariery. Według badania Pracuj.pl, 4 na 10 Polaków uznało, że były one szczególnie ważne dla rozwoju zawodowego. Dużo mówiło się w tym kontekście szczególnie o sztucznej inteligencji – w rezultacie w badaniu Pracuj.pl aż 6 na 10 osób zadeklarowało chęć udziału w szkoleniu poświęconym AI (Sztuczna Inteligencja). Dane pokazały jednak, że AI stała się zarówno szansą, jak i wyzwaniem: niemal 40% badanych wyrażało obawy związane z automatyzacją i wpływem AI na ich stanowiska. Co ciekawe, częściej martwili się o to pracownicy, którzy wcześniej nie mieli doświadczenia z tą technologią, podczas gdy pracownicy branż takich jak marketing czy HR postrzegali AI jako szansę na rozwój.
Sztuczna inteligencja była jednak ogólnie oceniana pozytywnie pod warunkiem, że wspierała człowieka, a nie go zastępowała. Dyskusje o jej potencjale i zagrożeniach podkreślały, jak ważne jest odpowiednie podejście do wdrażania nowych technologii w życie zawodowe.
Niektóre publikacje Pracuj.pl w zakładce Centrum Prasowe: https://media.pracuj.pl/
Dodaj komentarz