Niebawem będzie fuzja?

Na polskim rynku mediów zawrzało. A to za sprawą biznesowej fuzji, która – jeśli dojdzie do skutku – będzie miała znaczny nań wpływ. 

Od kilkudziesięciu godzin nie jest tajemnicą, że amerykańskie koncerny medialne Scripps Networks Interactive i Discovery Communications negocjują jej warunki fuzji. Poinformował o tym dziennik „The Wall Street Journal”, a w ślad za nim wiele portali.

Według „WSJ” – czytamy na stronie www.press.pl –  rozmowy zostały zainicjowane przez właścicieli koncernu Scripps. Dziennik podaje, że negocjacje są na początkowym etapie, a ich rezultat nie jest przesądzony. Kapitalizacja giełdowa SNI to niemal 9 mld. dolarów, a wartość Discovery Communications – około 15 mld. dol. Eksperci cytowani przez media branżowe wskazują, że dzięki połączeniu koncerny mogłyby skuteczniej konkurować z nowymi graczami rynku medialnego, m. in. z Netflixem, YouTube i Amazonem. Discovery Communications jest właścicielem m. in. Eurosportu, Animal Planet, TLC i Discovery Channel. Do SNI należą m. in. Travel Channel, Food Network, HGTV oraz polska Grupa TVN.”

„Oprócz Discovery Communications, jak informuje portal Wirtualnemedia.pl,  ofertę przejęcie koncernu Scripps Networks Interactive złożył Viacom Media Networks. Nadawcy telewizyjni chcą się łączyć, żeby mieć silniejszą pozycję w negocjacjach z operatorami, pozyskiwaniu budżetów reklamowych i walce z serwisami VoD.”

Przy tej okazji warto przypomnieć, że  w drugiej połowie 2015 roku akcje TVN wycofane zostały z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Decyzję o tym podjął jego ówczesny nowy amerykański właściciel Scripps Networks Interactive.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*