Ruszył konkurs dla studentów i doktorantów na zgłaszanie inicjatyw dydaktycznych, które wpłyną na rozwój nowoczesnego kształcenia w Polsce. Pula nagród wynosi 7 tysięcy złotych, zgłoszenia można wysyłać do 10 listopada. Organizatorem konkursu jest Fundacja na rzecz Jakości Kształcenia, od lat podnosząca dydaktyczną poprzeczkę w szkolnictwie wyższym.
Konkurs „Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne” jest odpowiedzią na potrzeby społeczności akademickiej – studentów, doktorantów, wykładowców i władz uczelni. Jego celem jest wyróżnienie projektów edukacyjnych, które wspierają krytyczne myślenie, komunikację, współpracę oraz kreatywność. Jury konkursu szczególnie wysoko oceni inicjatywy, które będą mogły być wykorzystywane przez różne uczelnie, zatem będą miały potencjał wdrożeniowy.
– Celem konkursu jest stworzenie „gotowca” dla nauczycieli akademickich. Studenci i doktoranci często mają szerszą perspektywę, niż skupieni na własnym programie wykładowcy akademiccy. Stawiamy uczestników studiów w centrum procesu dydaktycznego i zachęcamy ich do współtworzenia polskiego systemu kształcenia. Takie podejście jest zgodne z europejskimi standardami – mówi prof. Jakub Brdulak ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przewodniczący Jury konkursu i ekspert Fundacji na rzecz Jakości Kształcenia, organizatora konkursu.
„Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne” wspierają takie procesy jak lepsza komunikacja na linii student-wykładowca czy przełamywanie między nimi barier pokoleniowych i kompetencyjnych.
Inicjatywy dydaktyczne w postaci zbliżonej do karty przedmiotu można zgłaszać poprzez formularz zamieszczony na Portalu Jakości Kształcenia www.pjk.edu.pl. Organizatorzy nagrodzą najlepsze inicjatywy i opublikują je w formie e-booka. Uczestnicy konkursu mogą zgłaszać projekty samodzielnie lub w zespołach. Projekt współfinansuje Minister Nauki.
Dodaj komentarz