Hiszpania przed Włochami i Niemcami

Funkcjonujemy w coraz bardziej międzynarodowych środowiskach zawodowych. Już 56% Polaków badanych przez Pracuj.pl deklaruje, że miało okazję współpracować z obcokrajowcami. Z kolei blisko połowa przyznaje, że chętniej aplikowałaby do firm, które umożliwiałyby pracę zdalną z zagranicy.

Najchętniej wybieranymi kierunkami takich podróży są Hiszpania (na zdjęciu), Włochy i Niemcy. Jednak podstawą do funkcjonowania w organizacjach dających takie możliwości jest znajomość języków obcych. W jaki sposób umożliwia ona rozwój zawodowy i czy firmy wspierają zespoły w ich nauce? Najnowsze badanie Pracuj.pl pokazuje, jak znajomość języków obcych i nowe modele pracy otwierają Polakom furtki do ciekawych przygód zawodowych. 

  • 70% Polaków zna język obcy na tyle, by w podstawowym stopniu porozumieć się z obcokrajowcami.
  • 4 na 10 Polaków uważa, że znajomość języka obcego ma wpływ na wysokość wynagrodzenia.
  • 57% pracowników wskazuje, że ich pracodawcy nie oferują finansowania nauki języka obcego.
  • W ciągu ostatnich 5 lat, 24% badanych częściej korzysta z języka obcego w codziennej pracy.
  • 19% kandydatów otrzymało ofertę pracy głównie ze względu na znajomość języka obcego.
  • 49% kandydatów chętniej zaaplikuje na ofertę pracy zakładającą możliwość workation.
  • Najczęściej wybieranym przez Polaków krajem na workation jest Hiszpania.

Szczegóły na stronie: https://media.pracuj.pl/249202-praca-bez-granic-rola-jezykow-obcych-w-karierze

Fot. Andrzej Piechocki

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*