Telewizja, radio, prasa, gdy przekazują informację posługują się słowem. Niezależnie od tego, czy jesteś dziennikarzem, czy nie, warto dbać o jasne i poprawne wyrażanie swoich myśli.
Naprzeciw temu wychodzi Wydawnictwo UAM. Wkrótce ukaże się książka dr Barbary Sobczak „Retoryka w telewizji”. Pozycja ta jest wyjątkowa, ponieważ to pierwsza taka monografia na rynku polskim. Autorka porusza wiele zagadnień, jakie bada retoryka. Opisuje właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach retoryki w telewizji. Szczególny nacisk został położony na sprawę warunków skutecznych zachowań komunikacyjnych.
Autorka jest absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz studiów podyplomowych Public Relations (Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM). Obecnie pracuje w Zakładzie Retoryki, Pragmalingwistyki i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Z ofertą Wydawnictwa UAM można zapoznać się na stronie www.press.amu.edu.pl
Fot. https://foter.com/photo/book-34/
Dodaj komentarz