Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej została partnerem pierwszego w Polsce serwisu internetowego z kategorii data journalism – BIQdata.pl. Powstał on z myślą o tych czytelnikach, którzy lubią liczby, są ciekawi świata, szukają intelektualnych przygód, a także atrakcyjnie i lekko podanej informacji. Przedstawia i przetwarza dane, sprawdza korelacje pomiędzy nimi i pomaga w wyciąganiu wniosków. Dzięki publikacjom, które systematyzują wiedzę na podstawie danych, możliwe jest szersze spojrzenie na kwestie społeczne, kulturalne czy gospodarcze. Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, której jednym z celów jest popularyzacja nauki, będzie zaopatrywać serwis w dane pochodzące m.in. z badań prowadzonych przez naukowców i ekspertów z SWPS w obszarze nauk społecznych i humanistycznych.
– Zwizualizowane informacje są bardziej atrakcyjne i szybsze w odbiorze, pozwalają czytelnikowi zajrzeć głębiej, odkryć coś, na co nie miał czasu albo możliwości. Z kolei mediom pozwalają w pełni wykorzystać możliwości, które daje internet, czyli nie tylko szybko znajdować albo zbierać dane, ale również je aktualizować – mówi Vadim Makarenko, szef serwisu BIQdata.pl i dziennikarz „Gazety Wyborczej”. Tuż po starcie BIQdata.pl będzie dostępny wyłącznie dla aktywnych prenumeratorów cyfrowych treści „Gazety Wyborczej”. Niektóre teksty z serwisu będą prezentowane na Wyborcza.pl lub Wyborcza.biz. Nowością będzie też specjalna rubryka „BIQdata”, ukazująca się co dwa tygodnie w „Magazynie Świątecznym” „Gazety Wyborczej”.
Poza SWPS partnerem serwisu jest również Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
Dodaj komentarz