Włoski segment premium po liftingu

Flagowe modele Alfy Romeo otrzymały lifting. W Stelvio oraz Giulii na rok 2023 zaszły drobne, ale dające powiew świeżości zmiany.

Różnicą między starymi a nowymi modelami, która najbardziej rzuca się w oczy, są nowe, przednie oraz tylne lampy. Na froncie zamontowano matrycowe reflektory adaptacyjne “3+3”, których wzór znamy z produkowanego od niedawna Tonale. Z tyłu oba samochody otrzymały lampy w technologii LED. W przypadku Giulii “żarówki” mają półprzezroczyste wykończenie, a w Stelvio zdobi je przydymione szkło i czarne połyskujące wykończenie środka.

Zmiany dotyczą także wnętrza pojazdów. Najbardziej wyróżniają się nowe, cyfrowe liczniki z możliwością dostosowania ich wyglądu do własnych preferencji. Najciekawszym z motywów jest Heritage, stylizowany na lata 60. i 70. To rozwiązanie pojawiło się również wcześniej w Tonale. W autach nie zabrakło też nowinek technologicznych. Za zgodą klienta, Alfa Romeo stworzy certyfikat w technologii NFT, w którym zapisywane będą dane dotyczące całej historii pojazdu. Może to być przydatne przy sprzedaży pojazdu.

Odświeżone Alfy Romeo będą oferowane w znanych już wersjach wyposażenia, czyli Super, Sprint, Ti oraz Veloce. Premierowo będzie też dostępna seria najbardziej dopieszczonych sztuk, pod nazwą Competizione. Będą 2 wersje silnikowe, 2-litrowa benzyna z mocą 280 KM oraz jednostka wysokoprężna o pojemności 2,2 litra i mocy 210 KM. Obie posiadają w standardzie napęd na obie osie oraz automatyczną, 8-biegową skrzynię.

Ceny Giulii zaczynają się od 230 tys. zł. i jeżeli za bardzo poszalejemy w konfiguratorze, możemy zbliżyć się do 300 tys. Za nowe Stelvio zapłacić należy minimalnie 259 tys. zł., a w wersji Competizione cena wzrasta do ponad 315 tys.

W najbliższych latach Alfa Romeo planuje zajęcie jeszcze większej przestrzeni rynkowej w klasie średniej premium. Aktualnie model Giulia stanowi 2,4 proc. sprzedawanych aut w swojej klasie, a Stelvio 3,9 proc. w analogicznym segmencie. Klientów przyciągać ma nie tylko atrakcyjny wygląd. Producent oferuje 5-letnią gwarancję oraz 3-letni pakiet serwisowy, co daje przewagę na tle konkurencji.

Fot. https://www.alfaromeo.pl/news/ogloszenie-premiery-giulii-stelvio

Tagi; Alfa Romeo, Giulia, Stelvio, Tonale, lifting, NFT, Competizione

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*