Warto wiedzieć więcej (2)

Cytadela Kredytów to blog o wszelkich informacjach dotyczących kredytów. Szukasz nowinek, aktualności i przydatnych przemyśleń? Tutaj je znajdziesz. Dzisiaj o korzyściach, jakie odniesiemy ze współpracy z dobrym doradcą.
1. Wiedza i doświadczenie – nie musimy sami szukać wszystkich odpowiedzi w internecie, w bankach, u znajomych. Odpowie na nasze pytania i wyjaśni.
2. Oszczędność czasu – doradca może przyjechać do nas, dopasuje się do naszego harmonogramu dnia, byśmy nie musieli urywać się z pracy lub zmieniać rodzinne plany. Przedstawi oferty kilku banków i odpowie na pytania na miejscu.
3. Symulacja kredytu – doradca może przeprowadzić wstępną symulację, byśmy zorientowali się, czy mamy szansę na konkretny kredyt i gdzie byłoby najlepiej go pozyskać.
4. Wsparcie na każdym etapie – gdy zdecydujemy się na podpisanie umowy kredytowej z bankiem, doradca będzie nam pomagał przez cały czas. Podpowie, gdzie i jakie dokumenty załatwić, w jaki sposób najlepiej przedstawić się bankowi, by być najbardziej wiarygodnym kredytobiorcą, a także z których dodatkowych produktów finansowych warto przy okazji skorzystać (np. ubezpieczenia).
5. Lojalność – doradca powinien zawsze stawiać dobro klienta na pierwszym miejscu. Doradcy mają różne stawki prowizyjne w różnych bankach i złą praktyką jest kierowanie się ofertą tego banku, który daje doradcy najwięcej.

A teraz grzechy doradców, którzy obniżają społeczne zaufania do tego zawodu, stosują nieetyczne praktyki. Z tego powodu wielu ludzi traktuje ich jako akwizytorów, naciągaczy, nastawionych tylko na zysk.
1. Zachłanność: podsuwanie ofert, na których najwięcej sami zarobią, nawet jeśli jest to dla nas kiepska opcja w porównaniu z innymi ofertami.
2. Nierzetelność: ukrywanie pewnych faktów, dodatkowych kosztów, wciskanie niepotrzebnych ubezpieczeń lub celowe wprowadzanie w błąd dla uzyskania własnej korzyści.
3. Brak szacunku: stawianie się ponad klientem.
4. Wywieranie presji: stosowanie prymitywnych socjotechnik, aby klienta skłonić do podpisania umowy.
5. Brak zaangażowania: w skomplikowanych sytuacjach przedwczesne zakończenie współpracy z klientem formułką: „Nie ma pan wiarygodności, nic się nie da zrobić”.

Oczywiście, doradca jak każdy inny zawód. Trafisz na profesjonalistę, zaangażowanego i szanującego relacje z klientem – super! Ale też możesz napotkać kogoś, kto pozostawi po sobie niesmak i rozgoryczenie.

I jedna jeszcze rada. Szukaj doradcy, który nie weźmie od ciebie pieniędzy za swoje usługi. Pamiętaj, że większość z nich ma podpisane umowy z bankami i otrzymuje prowizje. Ale są i tacy, którym prowizja to mało i żądają dodatkowych pieniędzy za swoje usługi. Są też i tacy, którzy nie mają umów z bankami, więc żyją z tego, co im klient zapłaci. Współpracujmy z doradcami, którzy nie obciążą nas żadnymi kosztami.

KAROL MAJCHROWICZ
————
Autor jest doradcą finansowym Arte Creo (www.arte-creo.pl)
Ewentualne pytania można kierować mailem: biuro@arte-creo.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*