Już za kilka dni nc+

Wielkimi krokami zbliża się dzień, na który czeka wielu telewidzów. 21 marca oficjalnie nastąpi fuzja i początek nowej marki na rynku telewizji cyfrowej. Platforma n oraz Cyfra+, dotychczas konkurenci w swojej branży, stanowić będą odtąd jedną całość, czyli nc+.

W wyniku decyzji sfinalizowanej w dniu 30 listopada 2012, nastąpiło przejęcie przez spółkę Canal+ Cyfrowy spółki ITI Neovision, która do tej pory była operatorem platformy n. Powstanie nowa satelitarna platforma cyfrowa. Stanie się to dokładnie w dniu 18. urodzin funkcjonowania Canal+ w Polsce. Właścicielami nowego podmiotu na rynku są Groupe Canal+ (51% udziałów), TVN (32% udziałów) i UPC Polska (17% udziałów). Jego prezesem mianowany został Julien Verley.

Fuzja, w wyniku której powstanie nowa oferta, to efekt walki o pół miliona abonentów. Obecnie do platform cyfrowych w Polsce podłączonych jest około 10 mln gospodarstw domowych. Najwięcej abonentów ma Cyfrowy Polsat – 3,6 mln, który już teraz, w odpowiedzi na decyzję Groupe Canal+ i ITI, rozważa przejęcie TV 4 i TV 6, należących do spółki Polskie Media. Na ile liczyć może nowa marka nc+? Szacuje się, że będzie to około 2,6 mln abonentów, na których składa się 1,6 mln abonentów Cyfry+ i 1 mln platformy n.

Nie obędzie się bez zmian na liście kanałów. Z dotychczas ujawnionych informacji wynika, iż zaprzestane zostanie nadawanie Canal+ Gol i Canal+ Weekend, znikną również cztery kanały nPremium. Ogromny nacisk ma być położony na kanały nadające w jakości HD – oferta obejmie TVN24 HD, FOX HD, BBC Knowledge HD czy Discovery Channel HD. Powodów do zmartwień nie mają również fani tematycznych kanałów Cyfry+ – nadal funkcjonować będą Kuchnia+, Planete+, Domo+ czy Ale Kino+. Nie jest znana dotychczas pełna oferta nc+, jednak wiemy, że ma ona zawierać cieszące się największą oglądalnością kanały.

Fot. Damian Makarewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*