Koń na masce

Tegoroczne Motor Show to największa impreza motoryzacyjna w Polsce od 10 lat, zaprezentuje się na niej ponad 80 wystawców. Na poznańskich targach po raz pierwszy w kraju będzie można zobaczyć auta marki Ferrari, a także flagowe modele ich największego konkurenta – Porsche.

Ferrari to włoska marka samochodów sportowych. Przedsiębiorstwo założone w 1947 roku przez Enzo Ferrari obecnie należy do koncernu Fiat. Znajduje się w nim w podgrupie Ferrari Maserati, która jest niezależna konstrukcyjnie od pozostałych marek. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Maranello we Włoszech.

Zdaniem miłośników marki, prawdziwe Ferrari powinno być czerwone. Wzięło się to ze zwyczaju założyciela, który malował swoje samochody wyścigowe na tzw. rosso corsa. Do dziś jest najpopularniejszy wśród samochodów Ferrari, mimo że oficjalnym kolorem jest kanarkowy żółty – giallo modena, taki jak ten w tle znaczka Ferrari, przejęty przez założyciela z herbu miasta Modena, w którym się urodził.

Jak podaje Puls Biznesu, wielkość sprzedaży Ferrari w Polsce od stycznia 2010 do końca czerwca 2011 wyniosła 23 sztuki. To niezły wynik biorąc pod uwagę, iż najtańszy model Ferrari kosztuje ponad 850 000 zł. Ferrari w Polsce raczej nie ma szans, by konkurować wielkością sprzedaży z Porsche, tym bardziej że jego ceny zaczynają się od 235 739 zł. Za kwotę wydaną na Ferrari California możemy kupić Porsche 911 Turbo S zapewniające lepsze osiągi. Na razie Ferrari w Polsce może wygrywać z Porsche jedynie na Torze Poznań.

Dobra sprzedaż w ostatnich latach i debiut na targach motoryzacyjnych w Polsce świadczą o tym, że Ferrari otwiera się na polski rynek. Czy będzie to sukces koncernu Fiat i czy częściej na ulicach polskich miast będzie można obrócić głowę za mknącą czerwoną bestią z koniem na masce? Czas pokaże.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*